REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO AGROLAS CO.SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCI ORAZ OGÓLNYCH WARUNKÓW SPRZEDAŻY TOWARÓW ZA POŚREDNICTWEM SKLEPU INTERNETOWEGO
Regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego pod adresem https://agrolas.com.pl/ oraz
ogólne warunki sprzedaży Towarów za pośrednictwem Sklepu Internetowego dostępnego pod adresem: https://agrolas.com.pl/sklep/ , w tym prawa i obowiązki Sprzedawcy/Usługodawcy oraz Klienta/ Użytkownika w związku z zawieraniem Umów sprzedaży Towarów, Umowy o dostarczenie Towaru za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
Regulamin stanowi integralną część umowy Sprzedaży zawieranej pomiędzy Sprzedawcą a Klientem.
Regulamin pełni także funkcję regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną, o którym mowa w ustawie z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, w zakresie usług oferowanych za pośrednictwem serwisu internetowego.
I. DEFINICJE PRZYJĘTE W REGULAMINIE
1. Dzień roboczy – każdy dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy,
2. Formularz Kontaktowy – formularz dostępny w Serwisie Internetowym, który umożliwia wysłanie zapytania do Sprzedawcy. Formularz służy do składania zapytań dotyczących zakupu Towarów w Sklepie Internetowym, maszyn rolniczych, których nabycie nie jest możliwe za pośrednictwem Sklepu Internetowego, a także do uzyskiwania dodatkowych informacji.
3. Formularz Zamówienia – formularz, za pośrednictwem którego można dokonać zakupu Towaru w Sklepie Internetowym. Formularz jest aktywny i osoba dokonująca zakupu zobowiązana jest do wprowadzenia danych wymaganych do zawarcia Umowy sprzedaży Towaru oraz dodania dodatkowych informacji związanych z zamówieniem.
4. Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a więc osoba, która osiągnęła wiek 18 lat, osoba prawna, jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną w rozumieniu art. 331 Kodeksu Cywilnego z dnia 23 kwietnia 1964 r., korzystająca z usług świadczonych przez Sprzedawcę drogą elektroniczną w ramach Sklepu Internetowego lub zawierający ze Sprzedawcą Umowę sprzedaży Towaru, Umowę dostarczenia Towaru.
5. Konsument – to osoba fizyczna, która zawiera umowy ze Sprzedawcą, ale te umowy dotyczą zakupu towarów lub usług wyłącznie do użytku osobistego, a nie w celach biznesowych.
6. Koszyk – część Sklepu Internetowego, w której Klient gromadzi wybrane Towary do zakupu. W koszyku widnieje informacja o cenie, liczbie sztuk oraz łącznej wartości zamówienia. Koszyk zawiera podsumowanie Zamówienia oraz umożliwia m.in. edytowanie ilości Towarów, usunięcie pozycji oraz zastosowanie aktywnych kodów rabatowych, które mogą wpłynąć na ostateczną wartość zamówienia.
7. Przedsiębiorca- zgodnie z definicją przedsiębiorcą będzie:
a) Osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą lub zawodową, czyli np. indywidualny przedsiębiorca.
b) Osoba prawna, czyli podmiot posiadający osobowość prawną, jak np. spółki z o.o., spółki akcyjne, fundacje.
c) Jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, np. spółki cywilne.
8. Regulamin – niniejszy regulamin, określający m.in. warunki i zasady korzystania z Serwisu Internetowego, ogólne warunki sprzedaży Towarów.
9. Serwis Internetowy – zbiór powiązanych ze sobą stron internetowych, dostępnych pod adresem https://agrolas.com.pl/. Oferuje określone usługi lub treści dla Użytkowników Serwisu Internetowego. Za pomocą Serwisu Internetowego Użytkownik może skorzystać ze Sklepu Internetowego prowadzonego przez Sprzedawcę, jak również przejść do innej strony internetowej za pomocą odnośnika lub linku, na której Sprzedawca oferuje swoje Towary to jest: https://sprzedajemy.pl/ oraz https://www.youtube.com/ ,
10. Sklep Internetowy – sklep internetowy Sprzedawcy dostępny pod adresem: https://agrolas.com.pl/sklep/
11. Siła Wyższa – odnosi się do okoliczności, które leżą poza kontrolą stron i uniemożliwiają wykonanie umowy, a ich wystąpienie było niemożliwe do przewidzenia lub zapobieżenia. Do Siły Wyższej należą m.in.:
1) zjawiska przyrody, takie jak huragan, uderzenie pioruna, powódź, pożar, skrajne temperatury (zarówno niskie, jak i wysokie).
2) działania władz publicznych, takie jak wywłaszczenie, blokada granic lub portów.
3) wydarzenia związane z życiem społecznym, takie jak zamieszki, protesty, wojna, inne działania militarne, atak terrorystyczny, strajk czy epidemia.
12. Sprzedawca/ Usługodawca – AGROLAS CO. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Skierniewicach, zarejestrowana przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000763838, NIP 8360003163, REGON 750023629, adres do korespondencji: ul. Mszczonowska 33/35 /317, 96-100 Skierniewice,
13. Towar – rzeczy ruchome dostępne w Serwisie Internetowym lub w Sklepie Internetowym w postaci materialnej, będący przedmiotem Umowy sprzedaży Towaru między Klientem a Sprzedawcą,
14. Strefa Klienta – część serwisu internetowego, w której Użytkownik może uzyskać dostęp do dokumentów takich jak katalogi części, instrukcje obsługi oraz materiały szkoleniowe.
15. Umowa sprzedaży Towaru – umowa zawierana między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu Internetowego, na podstawie której Sprzedawca zobowiązany jest do wydania Klientowi Towaru, a Klient do zapłacenia Sprzedawcy ceny za Towar,
16. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną – umowa w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
17. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta,
18. Użytkownik – każda osoba korzystająca z serwisu internetowego oraz innych powiązanych z nim witryn, komunikacji oraz usług,
19. Zamówienie – oświadczenie woli zawarcia przez Klienta ze Sprzedawcą Umowy sprzedaży Towaru, składane za pośrednictwem Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Towaru, Umowy o dostarczenie Towaru.
II. ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU INTERNETOWEGO
1. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej pod adresem https://agrolas.com.pl/ .
2. Akceptacja postanowień Regulaminu oraz polityki prywatności jest dobrowolna, jednakże dokonanie akceptacji jest konieczne do zawarcia Umowy sprzedaży Towaru, Umowy o dostarczenie Towaru w Sklepie Internetowym oraz przesyłanie zapytań do Sprzedawcy/Usługodawcy za pomocą Formularza kontaktowego.
3. Serwis Internetowy umożliwia Użytkownikom dokonywanie zakupów online, a także zapewnia dodatkowe funkcjonalności, takie jak wyszukiwarka produktów, katalog ofert.
4. Usługodawca świadczy za pośrednictwem Serwisu internetowego usługi online, zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, między innymi poprzez umożliwienie Użytkownikom przesyłanie zapytań do Usługodawcy za pomocą Formularza kontaktowego.
5. Usługodawca nie zapewnia, że korzystanie z Serwisu Internetowego będzie przebiegało bez błędów, zakłóceń, przerw w funkcjonowaniu czy trudności w uzyskaniu dostępu do Serwisu Internetowego.
6. Użytkownik może kontaktować się z Usługodawcą za pomocą poniżej wskazanych kanałów kontaktowych:
6.1. adres do korespondencji:
AGROLAS CO. Sp. z o.o. z siedzibą w Skierniewicach
96-100 Skierniewice
6.2. e-mail: info@agrolas.com.pl
6.3. numer telefonu: +48 468332481
6.4. Formularza Kontaktowego znajdującego się na stronie internetowej pod adresem https://agrolas.com.pl/
W celu przesłania Formularza kontaktowego do Usługodawcy należy wskazać poniższe dane:
a) imię i nazwisko,
b) adres e-mail,
c) telefon (opcjonalnie),
d) temat wiadomości (opcjonalnie),
e) wiadomość (treść).
7. Usługodawca określa poniższe wymagania techniczne, niezbędne do korzystania z Serwisu Internetowego oraz Sklepu Internetowego, w tym do przeglądania asortymentu Sklepu Internetowego oraz składania Zamówień na Towary:
a) komputer z dostępem do sieci Internet,
b) urządzenie typu smartfon, tablet itp. połączone z Internetem,
c) posiadanie adresu e-mail,
d) zainstalowanie przeglądarki internetowej na komputerze umożliwiającej otwieranie stron https://agrolas.com.pl/,
e) aktywacja w przeglądarce opcji tzw. plików Cookies.
8. Usługodawca informuje, że korzystanie z niektórych funkcji Serwisu Internetowego jest nieodpłatne (np. przeglądanie ofert, korzystanie z wyszukiwarki), natomiast usługi takie jak zakup Towarów podlegają opłatom zgodnym z cennikiem dostępnym w Sklepie Internetowym.
9. Usługodawca, za pośrednictwem Serwisu Internetowego z wykorzystaniem jego funkcjonalności świadczy zgodnie z Regulaminem, następujące tzw. usługi świadczone drogą elektroniczną, w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną:
a) złożenia Zamówienia na Towary za pośrednictwem Sklepu Internetowego,
b) umożliwienie Klientom przesłanie zapytania do Usługodawcy poprzez Formularz Kontaktowy.
10. Klient/Użytkownik może nabyć Towary za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
10.1. Bezpośrednio w Sklepie Internetowym, wybierając Towary dostępne z zakładce w zakresie:
a) mikrobiologiczne preparaty dla roślin i gleby,
b) siatki do zbioru nasion, szyszek, orzechów, owoców,
c) tuneli cieniujących,
d) kompletne tunele cieniujące,
e) podpory do tuneli cieniujących,
f) folie biodegradowalne,
g) maszyn używanych.
11. W przypadku zainteresowania nabyciem innej maszyny rolniczej znajdującej się w Serwisie Internetowym, Klient może przesłać zapytanie do Sprzedawcy za pomocą Formularza Kontaktowego dostępnego w Serwisie Internetowym w zakresie:
a) sadzarki,
b) siewniki,
c) przygotowanie gleby,
d) zwalczanie chwastów i nawożenie,
e) ochrona chemiczna,
f) kombajny do zbioru owoców,
g) maszyny do zbioru warzyw,
h) pakowanie, przechowywanie, transport sadzonek,
i) maszyny dla plantacji nasiennych,
j) maszyny i wyposażenie do produkcji kompostu,
k) maszyny do pielęgnowania plantacji,
l) pozostałe materiały dla szkółkarstwa,
m) pozostałe maszyny.
12. W przypadku zawierania umowy sprzedaży, której przedmiotem jest maszyna wskazana w ust. 11 powyżej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę, o którym mowa w pkt II ust. 14, zawarcie umowy sprzedaży następują w siedzibie Sprzedającego.
10. Klient poprzez akceptację regulaminu wyraża zgodę na doręczenie faktur drogą elektroniczną w rozumieniu art. 106n ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług.
11. Złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym nie wymaga uprzedniego utworzenia konta przez Klienta.
12. Oprócz niniejszego Regulaminu mogą obowiązywać dodatkowe regulaminy uzupełniające niniejszy Regulamin, w szczególności w zakresie dodatkowych usług.
13. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenia ani ograniczenia jakichkolwiek praw Klientów będących Konsumentami, które przysługują im na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym przepisów Kodeksu cywilnego oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 287). W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z powyższymi przepisami, mają one pierwszeństwo.
14. W przypadku Przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), który zawiera Umowę sprzedaży Towaru bezpośrednio z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą, gdy jednocześnie z treści Umowy sprzedaży Towaru wynika, że nie posiada ona dla takiego Przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez takiego Przedsiębiorcę działalności gospodarczej udostępnionego w CEIDG (w tym w szczególności z numerów PKD) – postanowienia niniejszego Regulaminu dotyczące Klienta będącego Konsumentem stosuje się również do takiego Przedsiębiorcy, z wyłączeniem przepisu art. 558 § 1 zdanie drugie Kodeksu cywilnego.
III. PRAWA I OBOWIĄZKI STRON
1. Użytkownik zobowiązany jest w szczególności do:
1.1. korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób niezakłócający funkcjonowania Serwisu Internetowego, w szczególności poprzez unikanie użycia oprogramowania lub urządzeń, które mogą powodować takie zakłócenia.
1.2. korzystania z usług oferowanych przez Usługodawcę w sposób zgodnie z obowiązującym prawem Rzeczypospolitej Polskiej, postanowieniami Regulaminu oraz przyjętymi w danej dziedzinie zwyczajami.
1.3. niepodejmowania działań zmierzających do uzyskania dostępu do informacji niejawnych pozostających w posiadaniu Usługodawcy.
1.4. korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Serwisie Internetowym wyłącznie na potrzeby własnego użytku osobistego lub prowadzonej działalności gospodarczej.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do pozbawienia Użytkownika możliwości korzystania z usług Serwisu Internetowego w przypadku:
2.1. podania nieprawdziwych danych w Formularzu Kontaktowym lub Formularzu Zamówień.
2.2. naruszenia obowiązków określonych w pkt III ust. 1 Regulaminu.
3. Zamówienie może zostać skutecznie zrealizowane wyłącznie wtedy, gdy wybrany przez Klienta Towar znajduje się w magazynie Sprzedawcy.
4. Informacja o dostępności Towarów w Sklepie Internetowym jest widoczna na stronie internetowej przy produkcie. W przypadku nowych maszyn rolniczych znajdujących się w zakładce „maszyny rolnicze” dostępność jest ustalana indywidualnie po przesłaniu przez Użytkownika zapytania za pośrednictwem Formularza Kontaktowego do Sprzedawcy.
5. Sprzedawca/Usługodawca zastrzega prawo do anulowania Zamówienia w przypadku braku zamówionych Towarów w magazynie. Klient zostanie poinformowany drogą elektroniczną na wskazany przy złożeniu Zamówienia adres e-mail. W przypadku dokonania zapłaty za Towar, który nie może zostać dostarczony, Sprzedawca zwróci Klientowi uiszczoną kwotę za Towar w terminie 7 (siedmiu) dni od dnia skutecznego poinformowania Klienta o niemożliwości realizacji Zamówienia.
6. W przypadku możliwości zrealizowania przez Sprzedawcę Zamówienie jedynie częściowo ze względu na rzeczywisty stan magazynowy, Klient zostanie poinformowany o tym fakcie na adres e-mail wskazany przy składaniu Zamówienia. W tym przypadku, Klient będzie uprawniony do:
a) potwierdzenia realizacji części Zamówienia,
b) odstąpienia od Zamówienia w całości.
7. W przypadku potwierdzenia przez Sprzedawcę realizacji Zamówienia w części o czym mowa w ust. 6 lit a) lub całkowitego odstąpienia przez Klienta od Zamówienia o czym mowa w pkt 6 lit b), Sprzedawca zwróci Klientowi odpowiednią kwotę za niezrealizowaną część Zamówienia lub całą kwotę za Zamówienie w terminie nie później niż 7 (siedem) dni od dnia skutecznego poinformowania Sprzedawcy przez Klienta o decyzji.
IV. PROCEDURA SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
1. W celu dokonania zakupu Towaru oraz zawarcia Umowy sprzedaży Towaru, Umowy o dostarczenie Towaru, Klient może złożyć Zamówienie za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2. Klient/Użytkownik może za pośrednictwem Serwisu Internetowego nabyć Towary oferowane przez Sprzedającego w sposób wskazany w pkt II ust. 10 Regulaminu.
3. Złożenie Zamówienia w Sklepie Internetowym danego Towaru dokonywane jest poprzez wybór opcji „dodaj do koszyka” lub „wybierz opcję”.
3.1. Dokonując Zamówienia Towaru poprzez wybór opcji „dodaj do koszyka”, w celu realizacji Zamówienia następnie należy dokonać wyboru opcji „zobacz koszyk”.
3.1.1. Po wyborze opcji „zobacz koszyk” Klient zostanie przekierowany do strony internetowej, na której będzie możliwe zweryfikowanie: dodanych Towarów do koszyka, ceny jednostkowej za Towar, ilość dodanego Towaru do koszyka, łączna kwota za dodany Towar do koszyka oraz łączna kwota do zapłaty za Zamówienie.
3.1.2. Po wyborze opcji „zobacz koszyk” Klient będzie także uprawniony do zaktualizowania koszyka poprzez usunięcie Towaru lub dodanie Towaru w większej ilości.
3.1.3. Po wyborze opcji „zobacz koszyk” będzie możliwe wypisanie kodu rabatowego.
3.1.4. W celu realizacji płatności za Zamówienie należy dokonać wyboru „przejdź do płatności”.
3.1.5. Po wyborze opcji „przejdź do płatności” Klient zostanie przekierowany do strony internetowej, na której należy wypełnić poniższe dane do realizacji Zamówienia:
a) Imię,
b) Nazwisko,
c) Nazwa firmy (opcjonalnie),
d) Kraj/ REGON
e) Ulica,
f) Kod pocztowy,
g) Miasto,
h) Numer telefonu,
i) Adres e-mail,
j) Informacje dodatkowe do Zamówienia – uwagi do zamówienia (opcjonalnie).
3.1.6. Po wypełnieniami danych wskazanych w pkt 3.1.5. Klient ma możliwość określenia sposobu dostawy Towaru.
3.1.7. Następnie w celu dokonania płatności za Zamówienie należy dokonać wyboru opcji „kupuję i płacę”.
3.2. Dokonując Zamówienia Towaru poprzez wybór opcji „wybierz opcję”, w celu realizacji Zamówienia następnie należy dokonać wyboru opcji „zobacz koszyk”.
3.2.1. Po dokonaniu wyboru opcji „zobacz koszyk” Klient zostanie przekierowany na stronę internetową, na której będzie możliwe dokonanie m.in. wyboru rozmiaru Towaru oraz ilości Towaru.
3.2.2. Następnie po dokonaniu wyboru ilości Towaru, w celu realizacji Zamówienia należy dokonać wyboru opcji „dodaj do koszyka” oraz „zobacz koszyk”.
3.2.3. Po dokonaniu wyboru opcji „zobacz koszyk” Klient zostanie przekierowany do strony internetowej, na której w celu dokonania Zamówienia oraz zapłaty za Towar należy postępować zgodnie z pkt od 3.1.1. do 3.1.7. powyżej.
4. Złożenie Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest możliwe przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Zamówienia złożone w dni powszednie po godz. 11.00
oraz w soboty, niedziele oraz w święta będą wdrażane do realizacji nie wcześniej niż w następnym dniu roboczym. Przesyłki do Klientów są wysyłane wyłącznie w dni robocze.
5. Złożenie zamówienia zgodnie z pkt IV ust. 3 Regulaminu przez Klienta, będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą o którym mowa w pkt II ust.14 Regulaminu, jest równoznaczne z wyrażeniem zgody przez Klienta na otrzymanie pouczenia o odstąpieniu od umowy stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu na adres poczty e-mail wskazany w trakcie składania Zamówienia.
6. Umowa sprzedaży Towaru, Umowa o dostarczenie Towaru między Klientem a Sprzedawcą zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Sprzedawcę zapłaty ceny za Towar oraz otrzymania przez Klienta powiadomienia na e-mail o „przetwarzaniu zamówienia”, o którym mowa w ust. 11 lit e) poniżej.
7. Klient, będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą o którym mowa w pkt II ust. 14 Regulaminu, wraz z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia otrzymuje pouczenie o odstąpieniu od umowy stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.
8. Zamówienie jest skuteczne jeśli zostaną spełnione warunki określone w pkt III ust. 3 Regulaminu, Klient prawidłowo wypełnił Formularz Zamówienia, a podane przez niego dane, w szczególności dane adresowe, numer telefonu oraz adres e-mail, a w przypadku Klientów niebędących Konsumentami także nr NIP, nazwa firmy oraz adres firmy są prawdziwe oraz dokonał zapłaty ceny za Towar.
9. W przypadku, gdy podane przez Klienta dane są niekompletne, Sprzedawca zastrzega prawo do kontaktu z Klientem na adres e-mail oraz numeru telefonu podany przez Klienta
w Formularzu Zamówienia. Jeżeli kontakt z Klientem nie będzie możliwy, Sprzedawca ma prawo do anulowania Zamówienia.
10. W przypadku braku zamówionego Towaru w magazynie Sprzedawcy i niemożności zdobycia go na czas realizacji określonego w Zamówieniu, Klient zostanie o tym fakcie niezwłocznie poinformowany i otrzyma zwrot uiszczonych należności.
11. Podczas składania Zamówienia za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Klient może otrzymać następujące powiadomienia na wskazany adres e-mail, informujące o statusie realizacji Zamówienia oraz innych istotnych kwestiach związanych z Zamówieniem:
a) nowe zamówienie – system wysyła wiadomości e-mail z nowym Zamówieniem do Klienta po otrzymaniu Zamówienia,
b) anulowane zamówienie – system wysyła wiadomości e-mail z anulowanym Zamówieniem do Klienta, gdy Zamówienie zostało oznaczone jako anulowane (jeśli wcześniej było przetwarzane lub wstrzymane),
c) nieudane zamówienie – system wysyła wiadomości e-mail z nieudanym Zamówieniem do Klienta, gdy zamówienie jest oznaczone jako nieudane (jeśli wcześniej było oczekujące lub wstrzymane),
d) zamówienie wstrzymane – system wysyła powiadomienie o zamówieniu do Klienta wraz ze szczegółami Zamówienia, gdy Zamówienie zostanie wstrzymane ze statusu Zamówienia oczekującego, anulowanego lub nieudanego.
e) przetwarzanie zamówienia – system wysyła powiadomienie do Klienta zawierające szczegóły zamówienia po dokonaniu płatności.
f) ukończone zamówienia – system wysyła e-maila do Klienta z informacją o ukończeniu Zamówienia, gdy Zamówienie zostanie oznaczone jako ukończone, co oznacza, że Zamówienie zostało wysłane przez Sprzedającego.
V. PŁATNOŚĆ
1. Wszystkie ceny Towarów zamieszczone w Sklepie Internetowym podawane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT. Ceny Towarów stanowią jedynie informację handlową. Charakter wiążący – na potrzeby zawarcia konkretnej Umowy sprzedaży Towaru lub Umowy dostarczenia Towaru – zyskują one dopiero z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta. Ceny Towarów obowiązują wyłącznie w obrębie rynku polskiego.
2. Koszt dostawy określany jest według cennika i sposobu zapłaty określonego w ust. 3 poniżej. Koszt dostawy jest wiążący z chwilą złożenia Zamówienia przez Klienta. Szczegółowe informacje o kosztach dostawy znajdują się w Sklepie Internetowym przy składaniu Zamówienia.
3. Sprzedawca akceptuje następujące metody płatności:
3.1. przedpłata – przelew bankowy na numer rachunku Sprzedawcy zgodnie z danymi wskazanymi poniżej w ust. 6.
3.2. przelewem elektronicznym za pośrednictwem systemu płatności Tpay – Szybkie płatności on-line,
3.3. w przypadku odbioru osobistego Zamówionego Towaru w miejscowości: Skierniewice (96-100), ul. Mszczonowska 33/35 /317,przy odbiorze Towaru.
4. W przypadku wyboru płatności elektronicznej, o której mowa w ust. 3.2. Klient może dokonać płatności:
4.1. na stronie internetowej Zamówienia za pośrednictwem kodu BLIK, wpisując kod i kończąc Zamówienie lub
4.2. za pośrednictwem bankowości elektronicznej. W celu realizacji płatności Klient zostanie przekierowany poza Serwis Internetowy na stronę operatora płatności. Obsługa płatności realizowana jest przez zewnętrzne podmioty, zgodnie z ich regulaminami.
5. Z tytułu sprzedaży Towarów, Sprzedawca wystawi Klientowi, który nie jest Konsumentem lub Przedsiębiorcą, o którym mowa w pkt II ust. 14 Regulaminu fakturę VAT i prześle na adres e-mail wskazany przez Klienta w Formularzu Zamówienia.
6. Płatności za pośrednictwem przelewu bankowego powinny być dokonywane na rachunek bankowy Sprzedawcy wskazany poniżej:
Właściciel rachunku: AGROLAS CO. Sp. z o.o. z siedzibą w Skierniewicach, ul. Mszczonowska 33/35 /317, 96-100 Skierniewice
Nazwa banku: ING Bank Śląski S.A.
Numer rachunku bankowego: 16 1050 1924 1000 0022 7745 7988
7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie Sklepu Internetowego, wprowadzania nowych Towarów do oferty Sklepu. Zmiana cen Towarów ma skutek na przyszłość, co oznacza, że nie wpływa na ceny wiążące Strony w związku ze złożeniem Zamówienia przez Klienta. Postanowienia zdań poprzedzających stosuje się odpowiednio do kosztów dostawy.
8. Promocje w Sklepie Internetowym nie podlegają łączeniu, o ile regulamin promocji nie stanowi inaczej.
VI. DOSTAWA
1. Dostawa Towarów odbywa się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Towary zamówione w Sklepie Internetowym dostarczane są za pośrednictwem firmy logistycznej InPost lub z możliwością odbioru własnego.
3. W przypadku zakupienia w Sklepie Internetowym maszyny używanej, sposób dostawy ustalany jest indywidualnie przez Sprzedającego i Klienta.
4. Termin realizacji Zamówienia złożonego w Sklepie Internetowym dostępnych w magazynie wynosi nie dłużej niż 7 dni roboczych od chwili dokonania wpłaty (dla opcji płatności przelewem z góry) lub od chwili przyjęcia Zamówienia do realizacji (dla opcji płatności przy odbiorze).
5. W przypadku, gdy Zamówiony Towar nie jest dostępny w magazynie czas oczekiwania na realizację Zamówienia jest ustalany indywidualnie z Klientem.
6. Sklep nie oferuje opóźniania wysyłki zamówień na prośbę Klienta, ani nie realizuje rezerwacji Towarów.
7. Dostawa Towaru odbywa się w dni robocze od poniedziałku do piątku.
8. Sprzedający informuje Klienta o wysyłce Towaru poprzez wysłanie na e-maila powiadomienia o „ukończeniu zamówienia”, o którym mowa w pkt IV ust. 11 lit. f).
9. Dostawa Towaru realizowana jest ubezpieczoną przesyłką we współpracy z wybranym przez Sprzedawcę Kurierem. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość wyboru oraz zmiany Kuriera, także po zawarciu Umowy sprzedaży Towaru z Klientem.
10. Koszt wysyłki pokrywa Klient, zostaje on doliczony do ceny i osobno wykazany przy Zamówieniu.
11. Koszty związane z dostawą Towarów i obsługą płatności ponosi Klient, przy czym Sprzedawca może ustalić określony próg wartości zakupów, po którego przekroczeniu przez Klienta koszty dostawy lub płatności pokryje Sprzedawca.
12. Towar, który został zwrócony do Sklepu przez firmę logistyczną z powodu podania w Formularzu Zamówienia nieprawidłowego adresu dostawy lub z uwagi na niepodjęcie wysyłki w terminie z uwagi na wystąpienie okoliczności po stronie Klienta, zostanie zwrócony do Sklepu na koszt Klienta. Ponowna wysyłka Towaru przez Sprzedawcę do Klienta wymaga ponownego pokrycia kosztu wysyłki przez Klienta.
13. Klient, który nie posiada statusu Konsumenta, przejmuje korzyści i ciężary dotyczące Towaru, a także ryzyko utraty, uszkodzenia lub opóźnienia dostawy Towaru z chwilą wydania rzeczy przez Sklep przewoźnikowi. Sklep nie odpowiada za utratę, uszkodzenia, ani opóźnienia, które mają miejsce po wydaniu Towaru przewoźnikowi.
14. Po dotarciu przesyłki Klient ma obowiązek pokwitować odbiór przesyłki i w obecności Kuriera sprawdzić zawartość przesyłki pod względem ilościowym i jakościowym.
15. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń, niekompletności lub innych wad Towaru, Klient posiada prawo złożenia reklamacji zgodnie z pkt VIII Regulaminu.
VII. WIZERUNEK TOWARU
1. Mimo dochowania należytej staranności przez Sprzedającego, przy prezentacji wizualnej Towarów w formie materialnej przy ich publikacji w Sklepie oraz wyświetlaniu na ekranie urządzenia Klienta, mogą wystąpić techniczne odchylenia. Wizualizacje mogą różnić się od rzeczywistego wyglądu Towarów z uwagi na technologię fotografowania, zastosowane oprogramowanie, właściwości lub ustawienia ekranu użytkowanego przez Klienta, a także inne ograniczenia techniczne.
2. Przedstawione na stronie wizualizacje Towarów nie muszą odnosić się do konkretnego egzemplarza zamawianego przez Klienta, lecz reprezentują model identyczny pod względem parametrów.
3. Obok wizerunku Towaru mogą znajdować się dodatkowe informacje, takie jak cena, model, rozmiar, wariant kolorystyczny oraz inne istotne cechy Towaru, wyrażone w formie tekstowej lub symbolicznej.
4. W przypadku rozbieżności między przedstawionym wizerunkiem Towaru a opisanymi wyżej informacjami, decydujące znaczenie mają dane przedstawione w formie tekstowej lub symbolicznej.
5. W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań dotyczących przedstawionego wizerunku Towaru, Klient jest proszony o wstrzymanie się z dokonaniem zamówienia i kontakt ze Sprzedawcą. Sprzedawca, w miarę możliwości, dostarczy dodatkowe informacje, prześle dodatkowe wizualizacje lub umożliwi osobistą ocenę Towaru przed złożeniem Zamówienia.
6. Różnice pomiędzy rzeczywistym wyglądem Towaru a jego wizerunkiem, opisane w niniejszym punkcie, nie stanowią wady Towaru ani niezgodności z zawartą Umową sprzedaży Towaru.
VIII. REKLAMACYJNE
1. Sprzedawca nie udziela gwarancji na Towary.
2. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt II ust. 14 Regulaminu ma prawo dochodzenia odpowiedzialności od Sprzedawcy na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności Kodeksu cywilnego.
3. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Kupujący wiedział o wadzie w chwili zawarcia umowy.
4. Klient ma prawo złożyć reklamację, w przypadku wykrycia wad Towaru, w tym zwłaszcza uszkodzeń mechanicznych lub niezgodności Towaru z Zamówieniem.
5. Reklamacje dotyczące świadczenia usług drogą elektroniczną lub dotyczące zakupionych Towarów można składać pisemnie na następujący adres Sprzedawcy:
5.1. adres do korespondencji:
AGROLAS CO. Sp. z o.o. z siedzibą w Skierniewicach
ul. Mszczonowska 33/35 /317
96-100 Skierniewice
5.2. e-mail: info@agrolas.com.pl
6. Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać:
1.1. numer Zamówienia (lub inne dane pozwalające na jego identyfikację),
1.2. informacje kontaktowe Klienta umożliwiające przesłanie odpowiedzi oraz
1.3. szczegółowy opis okoliczności będących podstawą reklamacji.
7. Klient jest obowiązany dostarczyć wadliwy Towar w dni robocze w godzinach 8:00-15.30 przesyłką kurierską na adres:
AGROLAS CO. Sp. z o.o. z siedzibą w Skierniewicach
ul. Mszczonowska 33/35 /317
96-100 Skierniewice
8. W trakcie zwrotu Towaru, Klient zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki, w sposób zapewniający ochronę Towaru przed uszkodzeniami w trakcie transportu.
9. Sprzedawca rozpatrzy kompletną reklamację Towaru w terminie 14 dni od daty doręczenia reklamowanego Towaru od Klienta.
10. W przypadku rozstrzygnięcia reklamacji na korzyść Klienta, Sprzedawca dokona wymiany reklamowanego Towaru na nowy lub zwróci należność, korzystając z tego samego sposobu płatności, który został użyty przy pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraził zgodę na inne rozwiązanie, niewiążące się z dodatkowymi kosztami. Zwrot środków zostanie zrealizowany w terminie 14 dni od daty doręczenia pozytywnego rozpatrzenia reklamacji.
11. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji przez Sprzedawcę, Klient ma prawo do zwrotu kosztów poniesionych na przesyłkę reklamowanego Towaru do Sprzedawcy.
12. Roszczenia z tytułu rękojmi dotyczące wymiany Towaru oraz prawo do odstąpienia od umowy z powodu niezgodności Towaru z umową mogą być dochodzone w ciągu roku od momentu wykrycia wady przez Klienta, jednak termin ten zostaje zawieszony do momentu upływu dwóch lat od daty wydania Towaru Klientowi.
13. W przypadku, gdy Klient nie jest Konsumentem odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi zostaje wyłączona na mocy art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego.
IX. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Klient, będący Konsumentem, ma prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny i ponoszenia kosztów innych niż te przewidziane przepisami prawa oraz wskazane w Regulaminie, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, o którym mowa w zdaniu poprzednim, wystarczy wysłać oświadczenie o wykonaniu prawa odstąpienia przed upływem wyznaczonego terminu.
2. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy może zostać złożone:
2.1. pisemnie na adres korespondencyjny:
AGROLAS CO. Sp. z o.o. z siedzibą w Skierniewicach
ul. Mszczonowska 33/35 /317
96-100 Skierniewice
2.1. drogą korespondencji e-mail na adres: info@agrolas.com.pl
3. Oświadczenie może być złożone, z wykorzystaniem wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik nr 2 do Regulaminu.
4. Bieg terminu do odstąpienia od Umowy rozpoczyna się od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie Towaru lub od dnia, w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta, weszła w posiadanie Towaru.
5. W przypadku Umowy obejmującej dostawę wielu Towarów, które są dostarczane oddzielnie, termin do odstąpienia wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie ostatniego Towaru lub od dnia, w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta, weszła w posiadanie ostatniego z Towarów
6. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów:
1) świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
3) w której przedmiotem świadczenia jest produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
4) której przedmiotem są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
5) której przedmiotem jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu,
14. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia, który różni się od najtańszego zwykłego sposobu dostawy oferowanego przez Sprzedawcę). Zwrot zostanie dokonany niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia doręczenia przez Klienta Towaru do Sprzedawcy. Sklep dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyrazi zgodę na inne rozwiązanie, które nie wiąże się z dodatkowymi kosztami
15. Klient jest obowiązany dokonać zwrotu Towaru w dni robocze w godzinach 8:00-15.30 przesyłką kurierską na adres:
AGROLAS CO. Sp. z o.o. z siedzibą w Skierniewicach
ul. Mszczonowska 33/35 /317
96-100 Skierniewice
16. W trakcie zwrotu Towaru, Klient zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia przesyłki, w sposób zapewniający ochronę Towaru przed uszkodzeniami w trakcie transportu. Towar powinien zostać zwrócony w oryginalnym opakowaniu wraz z kompletem wyposażenia, akcesoriami oraz dokumentami, które zostały wydane przy jego sprzedaży.
17. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia Towaru).
18. Klient ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
19. Uprawnienie do odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje Klientom będącym Przedsiębiorcami innymi niż Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt II ust. 14 Regulaminu.
X. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA DZIAŁALNOŚĆ SERIWSU
1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za korzystanie przez Użytkownika z Serwisu Internetowego:
1.1. w sposób sprzeczny z obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem.
1.2. z tytułu szkód spowodowanych działaniami lub zaniechaniami Klienta, jak również za błędy i przerwy w poprawnym działaniu oprogramowania, związane m.in. z przerwą w dostawie Internetu, dostawie prądu.
1.3. za poprawność treści wprowadzonych przez Klienta w Serwisie Internetowym w Formularzu Kontaktowym lub w Formularzu Zamówienia.
1.4. za konsekwencje związane z utraceniem lub udostępnieniem osobom trzecim danych wprowadzonych przez Klienta do Formularzy udostępnionych w Serwisie Internetowym.
XI. WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
Wszelkie prawa do utworów i inne prawa dotyczące własności intelektualnej związane z wszelkimi treściami i materiałami dostępnymi w Serwisie Internetowym lub udostępnione w ramach Umowy sprzedaży Towarów, takie jak: logo, projekty graficzne, teksty, ilustracje, fotografie, dane, programy komputerowe, pliki audio, inne pliki oraz ich układ i kompozycje należą do Sprzedawcy. Zabronione jest rozpowszechnianie, udostępnianie publiczne utworów, odsprzedaż utworów, jak również wprowadzanie do nich zmian. Użycie utworów w sposób niezgodny z ich przeznaczeniem bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy, udzielonej pod rygorem nieważności, stanowi naruszenie przysługujących mu praw autorskich i innych praw własności intelektualnej, co może prowadzić do odpowiedzialności zarówno cywilnej, jak i karnej.
XII. POZASDĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
1. Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia 21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Między innymi Konsument ma możliwość:
1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem,
o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy,
2) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą/Usługodawcą,
3) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
2. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń Konsument może szukać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl.
3. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, tj. Umów w rozumieniu Regulaminu.
4. Klienci będący Przedsiębiorcami, inny niż Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt II ust. 14 Regulaminu, nie będą mogli korzystać z pomocy instytucji wspierających konsumentów w ochronie ich praw, w tym z pomocy Powiatowych/Miejskich Rzeczników Konsumenta czy UOKIK.
XIII. DANE OSOBOWE I COOKIES
1. Zasady przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania plików cookies zostały opisane w polityce prywatności dostępnej pod adresem: https://agrolas.com.pl/polityka-prywatnosci/
2. Klient przed złożeniem Zamówienia za pośrednictwem strony internatowej Serwisu Internetowego ma obowiązek zaznajomienia się z zasadami przetwarzania danych osobowych stosowanymi przez Usługodawcę, a w szczególności z wynikającymi z nich uprawnieniami Klienta. Oświadczenie o zaznajomieniu z zasadami przetwarzania danych osobowych jest wymagane do skutecznego złożenia Zamówienia.
XIV. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
2. Sprzedawca/Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu
w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług. Klienci zostaną poinformowani o zmianach w Regulaminie poprzez umieszczenie informacji o zmianach na stronie https://agrolas.com.pl/ .
3. Wszelkie zmiany do Regulaminu stają się skuteczne w chwili ich zamieszczenia na stronie internetowej https://agrolas.com.pl/ oraz za pośrednictwem wiadomości, na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej.
4. Do Umów zawartych przed zmianą Regulaminu, zastosowanie mają postanowienia Regulaminu obowiązujące w dacie zawarcia przez Klienta Umowy ze Sprzedawcą/Usługodawcą.
5. Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne
z przepisami prawa lub niewykonalne, zostanie ono wyłączone z postanowień Regulaminu, co nie wpływa na ważność i obowiązywanie postanowień Regulaminu w pozostałej części.
6. W przypadku ewentualnego sporu wynikłego na tle stosowania Regulaminu, Sprzedawca /Usługodawca oraz Klient zobowiązują się do podjęcia w pierwszej kolejności działań mających na celu polubowne rozwiązanie sporu.
7. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.